مطبخ ایرانی

جدیدترین وبهترین ها

مطبخ ایرانی

جدیدترین وبهترین ها

بنفشه های نوروز شیرینی برای عید

مواد لازم

کره 1 پیمانه (225 گرم)

شکر یک دوم پیمانه (110 گرم)

وانیل یک چهارم قاشق چای خوری

زرده ی تخم مرغ 3 عدد درشت

آرد 2 و یک دوم پیمانه (310 گرم)

شکر اضافی 3 قاشق غذا خوری

رنگ پودری خوراکی
.....................................................

طرز تهیه

کره و شکر را با همزن برقی بزنید تا کرم مانند شود.وانیل و زرده های تخم مرغ را یکی یکی اضافه کنیدو هم بزنید. در انتها آرد را افزوده و مخلوط کنید تا خمیر لطیف و یکدست شود.

خمیر را داخل کیسه فریزر به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار دهید.
خمیر را از یخچال بیرون آورده و پس از کمی ورز دادن روی سطح آرد پاشی شده به قطر نیم سانت باز کنید. برای تهیه ی هر گل با قالب گرد 1 سانتی 6 گلبرگ قالب بزنید (برای مرکز گل هم یه گردالی کوچولو لازم دارید)

نیمی از گلبرگ ها را با آب مرطوب کرده و در شکر رنگی آماده شده فرو ببرید. و آنها را طوری روی هم قرار دهید تا یک سوم از گلبرگ دیگری را بپوشاند. حالا قسمت میانی را قرار داده و با فشار انگشت گلبرگ ها را به هم بچسبانید.

روی سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و گل ها را با فاصله ی کمی روی آن قرار دهید.

در فری که از قبل با دمای 180 درجه ی سانتی گراد گرم کرده اید به مدت 10 الی 12 دقیقه قرار دهید
...................................................................

طرز تهیه ی شکر رنگی: شکر را با رنگ پودری خوراکی مخلوط کنید
نیشخند

تصویر

برگرفته از مجله هنر آشپزی  این شیرینی های ریز بنفش هستن خوشمزه هست بپزید

طرز تهیه قطاب ( شیرینی یزد )

مــــــواد لازم
زرده تخم مرغ .........................2 عدد
ماست ................................100 گرم
آرد..................................... به اندازه نچسبیدن خمیر 100 گرم
بکینگ پودر ............................یک قاشق مرباخوری
بادام پوست گرفته................... 250 گرم
خاکه قند نرم......................... 125 گرم
هل کوبیده نرم....................... یک قاشق مرباخوری

..........

طرز تهیه :

بکینگ پودر وزرده تخم مرغ و روغن و ماست را مخلوط کرده آرد را بتدریج می ریزیم بهم می زنیم تا مایه خمیر شده بطوریکه بدست نچسبد و زیاد هم سفت و بدون کشش نشود. خمیر را در کیسه نایلونی میگذاریم یک تا دو ساعت بماند وخمیر ور بیاید د بادام و قند و هل را مخلوط میکنیم و از خمیز گلوله یی باندازه یک پرتقال برمیداریم روی میز را کمی آرد میپاشیم خمیر را با نورد بقطر تقریبا“ نیم سانتیمتر باز می کنیم و با دهانه لیوان یا استکان دایره هایی میبریم وسط هر دایره را کمی از مایه بادام و قند میگذاریم دقت میکنیم که بادام و قند وسط خمیر قرار گیرد واطراف آنرا آلوده نکند و دو طرف خمیر را روی هم می آوریم با دست اطراف آنرا بهم می چسبانیم و فشار می دهیم که بادام و قند درلای خمیر محفوظ مانده وخمیر شکل هلال پیدا کند وبا دقت دور خمیر را پیچ میدهیم روغن فراوان داغ مینماییم و قطابها را در روغن سرخ می کنیم بعد با کفگیر قطابها را از روغن خارج کرده ودر صافی میگذاریم که روغن زیادی آن گرفته شود وبعد از کمی سرد شدن در خاکه قند می غلطانیم ودر ظرف می چینیم کمی پسته چرخ کرده روی آن می پاشیم ممکن است قطاب را در سینی بچینیم و در فر با حرارت سیصد وپنجاه درجه سانتی گراد بمدت نیم ساعت طبخ می کنیم و بعد از طلایی شدن از فر خارج نماییم و در خاکه قند بغلطانیم .

به زودی

بازدیدکنندگان عزیز ایشالا میخوام واسه عید شیرینی های خوشمزه با وسایل راحت وآسون اینجا بزارم تا درست کنیم و نوش جان کنید و شیرینی های سنتی وغذاهای شهرهای دیگه رو میزارم 

شیرینی نخودچی

مواد لازم :

1- آرد نخودچی : دو لیوان

2- پودر قند : یک لیوان

3- پودر هل : نصف قاشق چایخوری

4- روغن جامد : نصف لیوان

5- کره : 25 گرم

6- قالبهای مخصوص

طرز تهیه :

پودر قند، روغن جامد و کره را با همزن برقی اینقدر میزنیم تا سفید شود. بعد آرد نخودچی را کم کم روی موادمان الک میکنیم ، با دست خوب ورز میدهیم در پایان هم پودر هل را اضافه میکنیم و اینقدر با دست ورز میدهیم تا وقتی خمیر را به صورت گلوله در میاوریم مواد از هم جدا نشوند . فر را در دمای 170 درجه سانتیگراد روشن میکنیم . خمیر را در ظرفی باز میکنیم و با قالبهای مخصوص شیرینی نخودچی قالب میزنیم. ته یک ظرف نچسب را چرب میکنیم (میتوانیم از کاغذ روغنی مخصوص شیرینی هم استفاده کنیم) شیرینی ها را داخل ظرف میچینیم و به مدت 15 دقیقه داخل فر قرار میدهیم .

شیرینی نخودچی 

برگرفته از:mizeghaza.wordpress.com/.../